Saturday, April 20, 2013

Terdesak sgt kah aku?

assalamualaikum..

tajuk entry kli ni sama lah dgn situasi yg saya lakukan..terlalu inging tahu tntang dia..sy mencatatkan tarikh masa..kumpul maklumat dari sumber yg boleh lihat..yg sy tak dpt nk lihat atas sbb kebijaksaaan manusia itu sndiri kerana mencipta "block" then sy terbatas pencarian sy..

dicatatkan masa..siapa dan dan dimana..

baegitu terdesak kah aku sampai perlu jd bgini? terdetik dalam hati..adakah kerana terlalu mencintai dan menyayangi..

dah jauh disudut hati..adakah dia pun masih sama?tiada kah rs rindu walaupun sebesar zarah pd diri ini yg mmg selayaknya tidak perlu diingati..

berbicara dgn Allah..dan sy yakin Allah mendengar setiap keluh rintih hambanya...tp terlintas dalam hati..adakah Allah akan mendengar permintaan dari hambanya ini..yg sudah lalai pada perintahnya..?

Ya Allah..ampunkan lah aku..aku tak layak utk kesyurga mu..tp aku tak sanggup utk ke neraka mu..

pernah ada pesanan dari dia..

" walaupun dikau tidak sehebat Fatimah Az-Zahrah, walaupun dikau tidak setabah Sumaiyah, walaupun dikau tidak seanggun Balqis, walaupun dikau tidak segah Asiah Yusro dan tidak secekal Khazinatul asrar..namun aku yakin dikau mampu menjadi muslimah sejati..."

ungkapan yg aku tidak pernah ditujukan pada aku sbelum aku menganali dia..mgkin Allah temukan aku dan dia utk jdkan aku lebih dekat dengan Allah..tp dalam perjalanan mnuju jalan tuhan itu..aku lalai..dan terus jatuh dan lemas.. :( Ya Allah ampunkan lah aku..

aku sndiri kadang2 rasa down sgt..dan kdg2 ok..bila perasaan di kuasi emosi yg tidak dpat di kawal oleh akal dan iman..maka syaitan mencuri2 masuk berbisik dalam hati..

berkongsi masalah dgn org memahami..adalah amat meringankan sedikit beban yg ditanggung..

ada perasaan marah..cmburu..rendah diri..hilang keyakinan..tp di penghujung aku akan berkata.. 
"doa lah yg terbaik..Allah akan tetapkan yg terbaik utk hambanya..dan Allah tkkan uji diluar kemampuan.."

mgkin kerana menjauhkan diri dgn tuhan menjadikan aku bgini..dan aku harapkan dia juga lah yg akan membantu mnuju jalan tuhan..sperti mana di awal pengenalan..

tp terbayang2 bait2 ucapan2 dia.. "aku ingin mencari tuhan..itu shj yg aku mahu lakukan skrg"
aku doakan dia akan jumpa apa yg dia cari..dalm masa yg sama aku harapkan..bawalah aku sekali dalam pencarian itu..

ku akui..skrg ini..ada sdikit tenang dalam hati..dgn meyakini yg Allah itu maha adil.. :) dan maha mendengar dan melihat.. :)

terlalu byk yg dilalui..walupun benci ..ku harapkan ada sedkit perasaan rindu pada org yg tak selayaknya ini...

mata pun dah berat..hati pun berat..

kita sama-sama doa ye.. :)

jumpa lg next entry ye.. 

assalamualaikum.

No comments: