Monday, July 22, 2013

latest from someone i know

ungkapan from IA

Benarkah aku dalam cahaya,
Atau aku sesat dalam cahaya
Mungkin aku terhelah dengan cahaya,
Sungguh, keliru aku apa itu cahaya.

Benarkah aku al-Hallaj 
Yang fana' sama tawasin kehidupan,
Yang sesat dalam belantara cahaya,
Biarkan aku sendiri dan mandiri,
Uzlah maut menghadapi mati.

Benar, salahku ada
Namun apa benar kau hukum aku kerna salah yang satu,
Namun apa benar kau layan aku bagai pendosa agung,
Disorok Tuhan pintu taubat dan Rahmat,
Kerna hanya aku adalah aku.

Tiada siapa memimpin tanganku,
Tiada yang sudi mengangkatku dari jatuh,
Tiada.
Hanyut aku di dalam cahaya.



just share.. :) 

2 comments:

Anonymous said...

sudah jumpa blog kamu.

haha!

*anyway, good sharing :)

Siti Noridah Ayob said...

mas...just share..hahah.. :) jelous dgn kau..